Nuffnang Ads

entri berterabur~

Assalamualaikum...haloo~yuhuuuu...
masuk hari ni hanya tinggal seminggu lagi kita mencapai bulan Mac 2015...
Cepatnya masa berlalu...rasa macam baru kemarin masuk 2015...
ada orang pernah kata, kalau masih terasa macam tahun 2014 tu maknanya 
"mental dan fizikal masih belum bersedia ke tahun baru..."

tapi bersedia atau tidak, dah 2015 la ni wei...hahahah
okay kebetulan hari ni off day aku...
awal pagi tadi 1 family pergi jogging di Perdana Park, Tanjung Aru...
Maklumlah tempat ni x sampai 10 minit pun dari rumah aku sebab tu pegi bersenam pagi-pagi...guna kereta la ya..bukan jalan kaki..hehehe


#1 Suasana tenang tengok hijau daun..hehehe sini x ramai orang waktu pagi-pagi...

#2 ni adik bongsu aku tengah posing...tu pun lepas jogging dua round..hahaha

#3 haaaa yang ni kakak aku, sedang stretching kakinya...adoi...x sakit ka tu kak? 

#4 okay, lepas dua round, muka dah merah...oxygen mula merebak lebih banyak ke bahagian kepala...hehehehe

kalau jogging tu, mesti buat stretching dulu...jangan main hentam terus jogging..menangis nanti esok pagi...hahaha
aku rancang pegi jogging ni sebab pertama, family aku ni jarang dapat gathering sama-sama...spend time together...sebab kalau budak-budak ni cuti sekolah, yang lain tetap kerja..macam aku la...jadi, hanya off day ahad ni la yang perlu dihabiskan bersama keluarga...x dapat pegi melawat jauh-jauh pun yang penting dapat luangkan masa dengan diorang..barulah lebih akrab dengan family sesama adik-beradik dan bapa aku....kena sentiasa stay strong, move on...dan macam2 lagi la ayat motivasi untuk tidak patah semangat..walaupun mama dah lama tinggalkan kami sekeluarga, kami semua kena keep on-going dengan hidup ni...buat yang terbaik untuk dunia akhirat...

dan sebab kedua pegi jogging ni kerana dah lama badan ni x ada bersenam...masa praktikal dulu di Sandakan last bulan 8 tahun lalu tu pun ada juga aktiviti outdoor yang melibatkan stamina yang tinggi macam hiking..masuk hutan...bila dah habis belajar ni rasa rindu mau buat aktiviti macam tu...
jadi pegilah jogging...part yang best bila dah berpeluh..huisshhh..bau tu memanglah..hahhahaa tapi segar-fresh-ringan ... banyaklah istilah tu..mau kata, perasaan lepas bersenam tu rasa lebih aktif buat benda lain....hehehe jadi, every week kena pegi jogging la ni..bawa family..

#kakak aku mau sambung master sudah....
#aku pula tengah tunggu degree....huhu.....

No comments:

Post a Comment

Dah baca? komenlah juga..... ^_^ Thanks..

Nuffnang Ads