Nuffnang Ads

#3Throwback- Misteri penyapu sampah...

assalamualaikum.....ni bukan cerita hantu..cuma 'macam' cerita hantu....hihihihihihi (ketawa hantu)..
sebenarnya aku bukan suka dengar cerita hantu, apa lagi tengok wayang2 hantu ni... sebabnya tidak bagus untuk kesihatan minda... haaa, ni fakta ni tau...


aisshh...apa la cerita aku ke situ sudah.... tajuk pun dah misteri kan...
pasal si penyapu ni... (penyapu lantai dapur)
semalam (malam2 sudah tau), si Affin (kucing peliharaan di rumah)....dia pegi hidu2 bau tong sampah di dapur tu....
tuannya pula, (aku la tu) sedang membasuh pinggan-pinggan yang bertimbun tu (hehe sempat lagi merungut...)
tiba-tiba si Affin ni bagi tunggang tong sampah tu....aishhh......(lapar la tu miau tu)..
jadi, tumpah la isi2 dalam tong tu...bertabur sampah...dan sisa makanan atas lantai dapur tu...
mula la aku membebel sorang2 sebab dah lap lantai, kotor balik..huhu
jadi aku amik penyapu dapur tu untuk sapu sampah tu dan buang tu sampah..
dah tu, penyapu tu pula yang kotor...(haha 2x kerja sudah ni)
aku pun, amik la penyedok dengan penyapu tu ke belakang rumah untuk dicuci dan jemur...
dah habis cuci tu, aku sandarkan pada kenangan........haha (merepek lagi ~__~")

lepas cuci tu, aku sandarkan pada dinding sebelah paip belakang rumah aku tu...
posisi penyapu tu aku terbalikkan..( yang berusnya menghadap atas)
"okey, dah siap !" desis hati aku....sambil tersenyum..

Pada keesokan paginya (pagi tadi la tu..)
aku pergilah jemur kain..(amboi rajinnya...haha)
aku tengoklah penyapu semalam yang aku sandarkan pada kenangan tu :P 
sekali tengok, dah tiada penyapu tu..dua kali tengok pun masih tiada juga....tiga kali pun tetap tiada juga...
menghairankan sebabnya tiada siapa yang keluar selepas aku jemur penyapu tu sehinggalah pagi tadi...
aku ja yang rajin keluar masuk di belakang rumah tu...(rajin kan??hahaha)
aku cari satu rumah, penyapu tu aku lansung tidak jumpa...
"hmm...mungkin papa yang ambil....atau adik-adik aku??" desis hati ni...(dari tadi berdesis jak..haha)
aku tanyalah bapa aku..dia cakap, "tiada siapa-siapa ambil.....mungkin si Zati yang ambil sebab dia menyapu kan semalam lepas kamu buat projek kayu tu.."
aik? penyapu bilik kan ada...buat apa ambil penyapu dapur pula...??dan setahu aku Zati guna penyapu bilik semalam...bukan penyapu dapur...lagipun dia tiada turun ke dapur semalam selepas aku tu...
bapa aku siap tolong cari juga penyapu tu.....pastu dia cakap,"jin kali yang ambil.."
aishh......aku tersengih ja ketawa...mungkinkah??????

#penyapu tu masih belum dijumpai sehingga kini..(macam dah bertahun pula bunyinya..haha)
*berjalan sendiri kali penyapu tu.......
*nenek kebayan ka yang ambil......????

*jangan kamu ketawa baca entri ni ar.....cerita betul ni..aku pun masih kebingungan ke mana hilangnya penyapu tu......takkan la orang mau curi penyapu buruk tu.....

No comments:

Post a Comment

Dah baca? komenlah juga..... ^_^ Thanks..

Nuffnang Ads