Kahwin muda? Vs Kahwin tua?


wow...tajuk tu..ish3....
sebelum tu...saya ucapkan selamat menyambut bulan mulia, bulan Ramadhan....alhamdulillah masih diberi peluang untuk menjalankan ibadah puasa tahun ini...moga2 kita mendapat berkat dan pahala yang melimpah ruah...insyaaAllah...

(gunakan "aku" kerana lebih selesa dengan membahasakan diri sebegitu..hehe chill k..)
sebenarnya x sesuai untuk aku cakap pasal alam perkahwinan sebab aku ni belum berkahwin...cuma ada keinginan untuk berkahwin tetapi timbul banyak persoalan..sebab tu aku belum kahwin....persoalan tu sebenarnya kekangan untuk berkahwin, belum mendapat jawapan yang sempurna....contoh? hmm...dalam banyak2 cerita yang aku baca dan dengar, semua tentang kisah proses berkahwin...x ada pula cerita yang selepas berkahwin...tambah2 lagi cerita kahwin muda yang masih belum habis belajar....memang sangat2 digalakkan kahwin muda untuk mengelak dari maksiat...dan selepas kahwin, adalah tanggungjawab si suami memberi nafkah kepada isteri....satu hal yang besar dalam fikiran aku..bagaimana si suami menampung perbelanjaan keluarga sedangkan dia masih belajar dan belum mempunyai pekerjaan? adakah ibu bapa yang masih menampung perbelanjaan mereka seharian?hmm....keep thinking...

#okey...x mau tulis panjang sangat...cuma itu yang bermain di fikiran...sekarang ni....

3 comments:

  1. Tak kisah kawin mana-mana yang penting dah bersedia dan mampu laksanakan tanggungjawab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu nadia. Mampu utk sara keluarga dan jadi pembimbing tu yg penting. Anyway, free2 jemput datang ke blog i untuk info2 kekal fit dan slim.

      >>> Slim & Fit Semulajadi!<<<

      Delete
  2. pilih kawin muda. tapi make sure habis belajar, dapat degree dulu :p ... seronok kawin muda ni tau :)

    Jemput join segmen, Klik Sini.

    ReplyDelete

Dah baca? komenlah juga..... ^_^ Thanks..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Check it out!