Kawan lupa kawan??

Good evening dear bloggers :)
Belum tidur lagi? malam ni rasa mau tulis sesuatu..asyik throwback ja, kang bosan baca..hahaa sekali-sekala tu terkenang benda yang lalu tu okay...sweet memories la kan...
oh ya, before terlupa, ada cer sikit ni....

Baru-baru ni aku ada pegi Centre Point Shopping Mall di KK tu, orang Sabah panggil tu CP, nama panggilan tempat tu..
masa tu hari bekerja jadi mall memang x ramai orang...tu yg best, hehe x sesak la...
okay, ada seseorang yang aku kenal masa tu...kawan lama aku lah! kami bertembung tapi dia x kenal aku pula? aik? so, aku tegur dia la, mungkin muka aku dah berubah jadi makin cantik kali..tu yg dia x cam aku? hahahaa sott..perasan la cantik ar....

dalam masa yang sama, kawan aku tu tengah berjalan dengan sorang lagi juga kawan aku, 
aiya? what a coincidence! yang sorang kawan tu kenal aku, jadi bertegurlah, tapi bila aku tegur kawan aku yg buat-buat x kenal aku tu, dia tersengih-sengih ja jawab soalan aku...
haha, apa la soalan aku masa tu? aku yg bangangnya pegi tanya, "Ko x ingat aku dah?"
pastu dia blur2 jawab, "eh?sorry....."

Pelik juga tu jawapan dia, aku ingat memang dia x sedar ada aku lalu masa tu kot. Lepas tu, dah ckp hai2, masing2 pun jalan ikut haluan masing2..
kawan sorang tadi tu yg kenal aku tu pegi call number aku...dia cakap sorry sebab kawan yg sombong tadi tu sebenarnya Amnesia....hah??speechless aku masa tu, patutlah dia buat x layan aku ja...kawan aku juga inform yg kawan sombong tu sebenarnya bukan sombong cuma dia x ingat kawan2 lama...

kami lost contact since 2009 lagi, entah apa cerita pasal dia lepas dia pindah sekolah masa tu...bila terjumpa balik dalam situasi yang macam ni rasa awkward pula....huhu

8 comments:

  1. oh.. ingat bebetul buat2 tak kenal tadi...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. kesiankan dia....?
      mudah-mudahan cepat sembuh la dia tu...

      Delete
  3. Assalamualaikum Ifa.. Salam kenal dari Mieza.. Datang sini membalas kunjungan dari blog RosmizaAliDotCom.. Terima kasih sudi ke blog Mieza.. Btw, macamana kawan Ifa tu boleh kena Amnesia? Mesti ada insiden yang berlaku yg buat dia jd macam tu.. Yelah, dah lama tak jumpa kan? Macam2 boleh berlaku.. Huhu..
    Oh! Btw Mieza follo sini ye.. #82.. Menambah kenalan dari Sabah.. Lam dah tak ke sana.. Dulu study sana, memang tempat melepak la CP tu.. Yela dulu, mana ada 1B, KK Suria semua tu.. CP je yg paling meriah masa tu.. Rindu pulak nak gi Sabah.. Huhu..
    RosmizaAliDotCom

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam Mieza... Thank you sudi membalas kunjungan sy...
      Kawan sy amnesia tu sebab accident..tapi x tau accident macam mana, tapi bila sampai dia x kenal sy tu rasa macam teruk ja sakit dia tu...kesian dia..
      Mieza study mana dulu? memang dah bertambah byk mall dekat Sabah ni, hehe ada masa, lawatlah Sabah :)

      Delete
  4. Salam Ifa.setakat ni saya baru duak kali ke Sabah urusan kerja tapi sempatlah jalan-jalan .i suka sangat suasana kat sabah sangat calming dan best sebab everywhere i pegi i nampak laut.Food pun sedap2.kalau ada rezeki nanti i ke sabah boleh jumpa.Jemput singgah blog i yer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam Mizzleenaothman :) Mesti rasa x puas lagi kan belum pusing Sabah ni..Kalau area Kota Kinabalu memang nampak laut ja di mana-mana...sampai sy sendiri pun x pernah rasa bosan tinggal di sabah ni...ada masa, datanglah Sabah untuk holiday, gerenti x menyesal..hehe

      Delete

Dah baca? komenlah juga..... ^_^ Thanks..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Check it out!