kena marah..huhu

assalamualaikum semua ! ^_^
pagi ni aku mau cerita sikit ni..dulu waktu aku masih berusia 4 tahun kan,
papa selalu rotan aku dengan kakak.. sakit ni...pedas tau kena rotan di kaki..
bukan alang-alang rotan papa tu, getah panjang entah dari mana dia dapat buat rotan panjang gitu..haha


tapi tu getah rotan kena di kaki pun sebab mengaji salah2 tajwid... hehe
waktu aku 5 tahun aku baca sampai qira'ati 6 sudah, tapi masih tersekat-sekat...
balik2 kena cubit sebab salah baca..
last2 papa kasi turun aku balik pegi qira'ati 1?? huhu penat-penat aku berabis mau sampai 6..
mau masuk al-quran suda tu (kunun masa tu..hehe)
aku menangis tapi yang tahan2 punya tu..huhu


baru tu kena marah lagi tu kalau aku menangis....mana nda aku jadi takut dengan papa time tu...
mengaji pun dengan suara yang teresak-esak...mama time tu tengok ja...dia yang pujuk lepas aku nangis tu...
dia lap airmata aku.....(hehe saayang mama..)

tapi kena rotan pun hasilnya aku dah start baca al-quran waktu usia 6 tahun..rasanya awal pula tu..
alhamdulillah....

bila fikir balik sekarang, aku bersyukur sangat dapat papa yang sebegitu garang..walaupun rotan getah tu dah tiada sudah sekarang, tapi sangat berkesan di hati aku...  kerana rotan yang menyakitkan tu, buat aku jadi lebih tabah sehingga sekarang.. dan meskipun mama dah pergi 4 tahun lalu, namun aku tahu mama juga mahukan yang terbaik untuk anak-anaknya sepertimana yang papa mahu...cuma cara didikan sahaja yang berbeza...mama lebih lembut cara dia mendidik kami 5 beradik...

*pipa rindu sangat dengan mama... :)

No comments:

Post a Comment

Dah baca? komenlah juga..... ^_^ Thanks..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Check it out!